Dovolená v ČR:CZeCOTTourmapyVýchodní ČechyUNESCOČeská inspiraceAktivní dovolenáJízdní řádyGEOFUN
Jdi na začátek obsahu stránky CZeCOT logo turistický portál České republiky
Poznejte Česko s CZeCOTem!

rozšířené hledání
ČeskyDeutschEnglishEspañolFrançaisItalianoNederlandsPolskiпо-русскиSpolupráce s námiSpolupráce s námi  Mapa serveruMapa serveru
Rezervujte ubytování online: Příjezd: Počet nocí:
Fotogalerie + pohlednice Videogalerie
Virtuální prohlídky Počasí
Turistické programy Balíčky zážitků
Kalendář akcí Mapy
Audiogalerie  
Turistický informační servis
Aktuality
Region

Česká republika
Český ráj
Český sever
Frýdlantsko
Lázně Libverda
Jizerské hory
Lužické hory a Ještědský hřbet
Lázně Kundratice
Máchův kraj
Jižní Čechy
Bechyně
Písek
Třeboň
Vráž u Písku
Jižní Morava
Brno a okolí
Brno
Lednicko-Valtický areál
Lednice
Moravský kras a okolí
Podyjí
Slovácko
Hodonín
Ostrožská Nová Ves
Zlínsko
Kostelec u Zlína
Luhačovice
Zlín
Krkonoše
Janské Lázně
Podhůří Krkonoš
Lázně Bělohrad
Špindlerův Mlýn
Plzeňsko
Chodsko
Plzeň
Tachovsko-Stříbrsko
Konstantinovy Lázně
Praha
Severní Morava a Slezsko
Beskydy - Valašsko
Jeseníky
Bludov
Jeseník
Karlova Studánka
Lipová-lázně
Velké Losiny
Opavské Slezsko
Ostravsko
Klimkovice
Poodří - Moravské Kravařsko
Těšínské Slezsko
Darkov - Karviná
Severozápadní Čechy
České středohoří a Žatecko
Mšené-lázně
Děčínsko a Lužické hory
Krušné hory a Podkrušnohoří
Dubí
Klášterec nad Ohří
Teplice
Střední Čechy
Střední Čechy - jih
Střední Čechy - Polabí
Lázně Toušeň
Poděbrady
Střední Čechy - západ
Střední Morava
Olomouc
Slatinice
Teplice nad Bečvou
Šumava
Východní Čechy
Českomoravské pomezí
Svitavy
Chrudimsko-Hlinecko
Hradecko
Hradec Králové
Kladské pomezí
Velichovky
Králický Sněžník
Orlické hory a Podorlicko
Pardubicko
Lázně Bohdaneč
Vysočina
Západočeské lázně
Západočeské lázně
Cheb
Františkovy Lázně
Jáchymov
Karlovy Vary
Lázně Kynžvart
Mariánské Lázně

Téma
Aktivní dovolená
novinky
Průvodce Českošlápek Průvodce Českošlápek
Tipy Českošlápka:
  • Pro rychlé vyhledání žádané informace použijte fulltext nebo si zobrazte mapu serveru.

Aktuální tip:
Penzion U Zvonu
Penzion U Zvonu

Rudolfinum
Rudolfinum

Spolupráce s námi
Přihlášení do administrace
Partneři serveru

CzechTourism logo

Výsledky anket

Podpora:
Projekt byl podpořen:

  • Ministerstvem pro místní rozvoj (v letech 2003-4)

Běhejte zdravě

30.06.2021

Říká se, že sportem ku zdraví. Přesto vám ale při sportování může hrozit poškození pohybového aparátu, pokud to neděláte správně. Dnes si posvítíme na správné a zdravé běhání.

Správné běhání vyžaduje pár věcí. Správné vybavení, správnou techniku a správný tréninkový plán. Samozřejmě můžete běhat v plátěnkách, každý běh se zničit a pak se dva týdny regenerovat, ale nejspíš sami víte, že to není ta nejlepší cesta.

Ilustrační obrázek

Správné vybavení

K běhání toho vlastně moc nepotřebujte. Dobré boty na běhání, tričko a kraťasy v teplých dnech, legíny a bundu v těch chladnějších. Ne nadarmo se říká, že není špatné počasí, je jen špatné oblečení. A i když v podstatě můžete ze skříně vytáhnout cokoli a hned vyběhnout, popřemýšlejte nad materiálem, který si na běh oblékáte. Prim by měly hrát přírodní materiály, které dobře odvádí pot anebo funkční oblečení, které je vyvinuto právě k tomu, aby vás i při náročné fyzické aktivitě udržely v suchu. Stejně tak jsou důležité i správné boty.

Každý došlapujeme trochu jinak. Někdo více na paty, někdo na vnitřní stranu chodidla, někdo zase na vnější. Dobré běžecké boty dámské i pánské by měly s vaším stylem došlapu počítat a kompenzovat ho tak, aby při běhu nedocházelo k poškození pohybového aparátu.

Ilustrační obrázek

Správná technika

Když si dáte chvilku a budete pozorovat běžce kolem sebe zjistíte, že každý běhá trochu jinak. Někdo při běhu používá ruce, jiný je má jako přilepené u těla. Uvidíte běžce, kteří mají ramena skoro u uší, jiné při běhu shrbené, další zase rovné jako pravítko. Jaká běžecká technika je ale správná?

Při běhání byste měli mít ideálně hlavu vzhůru, jako kdyby vás někdo za temeno tahal nahoru. Nedívejte se při běhání pod nohy, ale spíše několik kroků před sebe. Ramena uvolněte a nechte je v klidu. Rozhodně byste je neměli tahat k uším, násilně zatahovat, nebo hrbit. Při běhu nakloňte tělo mírně dopředu, váš hrudník by měl rozrážet vzduch. Neprohýbejte záda, bolela by vás. Ruce byste měli mít ideálně v pravém úhlu, lehce sevřené pěsti, a pohybovat rukama v souladu s pohybem mírně vpřed a vzad.  

Správný tréninkový plán

Zvláště pro začátečníky platí, že méně je více. Nesnažte se hned na začátku lámat rekordy, naopak na všechno jděte pomalu, a postupně na sebe zvedejte nároky. Běh by pro vás měl být zábavou a aktivitou kterou si užíváte, ne mučením.

zdroj: Alza.cz



Neklikejte na tento odkaz ani na tento odkaz nebo budete zabanovani!

loginImage