Dovolená v ČR:CZeCOTTourmapyVýchodní ČechyUNESCOČeská inspiraceJízdní řádyGEOFUN

Veselice – Podvrší - železná rozhledna

adresa: Veselice
web: www.rozhledna-veselice.cz/roz...
e-mail: info@rozhledna-veselice.cz
telefon: 725 116 593
GPS: 49°23'19.94"N 16°42'14.26"E
588m nad mořem
Popis: Rozhledna a telekomunikační věž v jednom stojí na vrchu Podvrší (589 m. n. m.) od roku 2001. Po točitých schodech vystoupáte do na plošinu ve výšce 32 metrů nad zemí. Otevře se Vám pohled na Moravský kras, Drahanskou vrchovinu s nejvyšším vrcholem Skalky, Českomoravskou vrchovinu, Boskovickou brázdu a v případě dobré viditelnosti i na vzdálenější Pálavu.
Kategorie: rozhledna

• červenec, srpen Po-Ne 9:00-19:00
  • září, říjen Pá 14:00-18:00
  • září, říjen So, Ne 9:00-18:00
Před návštěvou objektu doporučujeme si pro jistotu ověřit aktuálnost otvírací doby na webových stránkách objektu či telefonicky u provozovatele.
Nejbližší vlakové zastávky:
Nejbližší autobusové zastávky:
Letiště:
Vzdálenost od parkoviště:500 m
  • kapacita - osobní: 20, zdarma
Popis:Rozhledna se nachází na kopci Podvrší, severozápadně od Chráněné krajinné oblasti Moravský kras. Motorizovaní návštěvníci přijíždějící k Moravskému krasu z jeho jihozápadu sjedou na Lipůvce ze silnice č.43 Brno - Svitavy a pokračují po silnici č. 379 do města Blanska, kde po projetí okolo autobusového nádraží a dále v centu města na kruhovém objezdu odbočí směrem Sloup a pokračují po silnici cca 9 km přes BLANSKO - Těchov, VAVŘINEC - Nové Dvory do Veselice (místní část obce Vavřinec označená na začátku zástavby jako VAVŘINEC - Veselice). Zde po cca 200 m na první křižovatce odbočí vlevo na místní komunikaci, po které přijedou za pomoci dopravního značení na parkoviště u Kulturního domu. Návštěvníci přijíždějící do MK z jeho severu, sjedou pod Ludikovem ze silnice č. 150 Žďár n/S - Prostějov a pokračují po silnici č. 373 přes Ludikov, Němčice směrem Sloup, odkud potom směrem Blansko, kde se po projetí obcí Vavřinec dostanou do Veselice (opět označené na začátku zástavby jako VAVŘINEC - Veselice). Zde po cca 300 metrech odbočí vpravo na místní komunikaci, po které přijedou za pomoci dopravního značení na parkoviště u Kulturního domu. Návštěvníci přijíždějící do MK po silnici č. 379 od Vyškova, nebo po silnici č. 373 od Brna, tedy z jihovýchodu, po příjezdu do Jedovnic pokračují směrem Vilémovice, Ostrov u Macochy a Sloup, odkud dále pokračují již výše popsaným způsobem.
Uvedené hodnoty odpovídají vzdušné vzdálenosti